Khamis, 9 Julai 2009

Sajak Buat Isteriku Tersayang.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

 

Di sini ada sebuah sajak  pendek yang di tuju kepada isteri tersayang.

 

Sajak ini hasil penulisan seseorang yang berasal dan tinggal  dari Brunei dan  di tuju khas kepada isteri beliau.

 

Sajaknya walau pun pendek tapi penuh bermakna.

 

Terimakasih kerana telah membenarkan sajak ini di muatkan ke blog ini.

 

Terimakasih sekali lagi  kepada Halik atau nama samarannya Tok Moyok.

 

Semoga hidupmu terus bahagia hingga ke akhir hayat  di samping isteri tercinta dan anak tersayang.

sekian wassalam.

 

 

Sajak Buat Isteri Tersayang.

 

sayang: ketika aku kesepian, kaulah teman setiaku 

Ketika aku dalam kesusahan, Kaulah yang membantuku

Ketika aku di dalam kesedihan, Kaula penenang jiwaku

Ketika aku melakukan kesilapan, Kaulah yang menegur dan memaafkanku

Ketika aku di dalam kesakitan, kaulah penawarku

Tanpamu siapalah aku

Sayang: kaulah sebaik baik wanita di dunia ini Ko

sanggup terima kekuranganku, demi cinta dan kasih sayang

Doaku, semoga kasih sayang kita kekal hingga ke akhir hayat

Ameen...

 

Sajak ini hasil Nukilan Tok Moyok...

 

Sebenarnya, aku tak pandai sangat buat sajak ni, saja nak choba.

. Ini adalah pengalaman aku sendiri..

Tapi kalau sekiranya terchiplak aidia orang, hanya kemaafan yang kupinta..

Sekian.. Salam Ikhlas Dari Tok Moyok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan