Selasa, 10 Mac 2009

Assalamualaikum.

Rasanya dah lama aku tak men jengok ke rumah ku ini. Di sebabkan ke sentukkan masa maka aku tak berkesempatan untuk menjengok rumahku yang baru di bina ini.

 

Siang aku berkerja.  Sampai rumah dah pukul enam lebih, itu pun  kalau aku tak  buat over time.

Kalau buat over time pukul tujuh lebih aku sampai rumah.

 

 

Walau pun jarak antara rumah ku dengan tempat aku bekerja tidak jauh hanya naik satu stetion saja dari pejabat ke rumah dengan menaiki star-LRT.   Tapi sejak satu projek sedang di jalankan di kawasan berhampiran star-LRT  maka banyak jalan-jalan yang telah di tutup.

 

 

Akibatnya terpaksa ikut jalan yang agak jauh sikit untuk sampai ke flat tempat aku tinggal.

 

 

Aku dan husband hanya menyewa sebuah rumah flat dewan bandaraya Kuala Lumpur atau di kenali dengan DBKL.  Kawasannya agak ok juga sebab banyak kemudahan yang terdapat di kawasan tempat aku tinggal.

 

 

 

Di antara kemudahan-kemudahan yang terdapat ialah berhampiran dengan stetion monoriel, kedai runcit, kedai makan, beberapa buah klinik dan bank, pejabat kecil DBKL, pasar dan sebagainya.

 

Terdapat deretan kedai yang menjual kain baju secara borong.  Selain daripada itu juga terdapat sebuah masjid yang baru di bina yakni Masjid Al-bokhari.  Pendek kata semuany ada.

 

Tiga hari bercuti yakni termasuk cuti umum kerana menyambut maudulrasul aku tak ke mana hanya tinggal di rumah sahaja. Pada mulanya bercadang nak balik ke rumah mak mertuaku di Gombak, tapi cucu-cucunya pula bawa dia ke Melaka lalu tak jadilah aku ke rumahnya.

 

 

Walau bagai mana pun pada hari sabtu aku dan husband  telah pergi ke MAB Brickfields kerana membeli barang-barang yang di pesan oleh beberapa orang rakanku yang tinggal di Brunei sebab kalau tak ada apa-apa halangan insya allah  aku dan dua orang rakanku akan terbang ke sana pada 25 mac.

Kami akan berada di sana sampai 30 mac dan kemudian akan bertolak ke Kuching dan balik semula ke KL pada malam 1 april.

 

Setelah membeli barangan yang di perlukan, kami ke Jalan Masjid India membeli sebuah beg pakaia  dan beberapa barangan lain.

Pukul satu lebih kami pun balik sebab kami takut terperangkap di dalam  kesesakan jalanraya kerana pada hati itu satu  perhimpunan yang telah dirancangn oleh pihak-pihak tertentu  di adakan.

 

 

Terdapat tiga tempat yang dikenal pasti mengadakan perhimpunan tersebut dan salah satunya di kawasan sogo.

Banyak  jalan-jalan telah di adakan road blok oleh pihak polis. Ini menyebabkan jalan semakin sesak.

 

 

Swebenarnya tujuan perhimpunan diadakan ialah kerana membantah penggunaan bahasa ingeris dalam mata  pelajaran sains dan matmetik. 

 

 

Pada hari ahad, secara tiba-tiba salah satu akaun gmail aku pula ada masalah.  Nasib baik Teddybear salah seorang member ku yang mahir bab-bab komputer telah mengajar aku semula untuk membuat akaun tersebut akhirnya alhamdulillah ianya dapat di selesaikan dengan baik. Tetapi selepas akaun tersebut selesai, pada pada keesokan harinya aku dapati punyalah banyak email-emai yang masuk.  Yang teruk tu, email yang lama-malam yang dah aku baca dan delete masuk semula.  Ianya bermula dari bulan januari 2009 punya email.

 

 

Teruk jugalah kerjaku mendelete email-email yang masuk itu.

 

 

Pada sebelah petang  ahad,  aku telah menelepon Zahari atau lebih mesra dengan panggilan along meminta agar dia mengajar aku cara-cara nak transfer dari cd ke laptop.Ini adalah kerana aku telah membeli beberapa    keping cd lagu-lagu lama.

 

 

Aku sebenarnya memang minat buat kolesi lagu-lagu lama terutama lagu-lagu sekitar tahun enampuluhan dan tujuhpuluhan.

  Banyak kenangan-kenangan pahit manis terdapat dalam lagu-lagu sekadar tahun tersebut.

 

Terimakasih along kerana telah mengajar aku.

 

 

Pada mulanya sevgalanya ok tak ada apa-apa masalah.

Proses transer dilakukan dengan elok tanpa sebarang masalah.

 

Namun pada keesokan harinya pula apa bila aku membuka semula lagu-lagu tersebut kerana aku nak edit atau nak tulis  tajuk-tajuk lagu tersebut, aku dapati masalah untuk memberhentikan lagu-lagu tersebut tak boleh.

 

 

Puas berbagai-bagai cara aku lakukan tapi tak boleh juga. Aku tak tahu apa puncanya. Apakah sebab pada semalamnya ada ada buat update beberapa program dengan Teddybar yang menyebabkan laptop ku tak boleh memberhentikan cd-cd tersebut?

 

Aku pun lalu menelepon Teddybear.  Pada mulanya dia mengajar aku melalui telepon, setelah di cjuba beberapa kali namun tak berjaya juga dan akhirnya dia minta aku masuk skype saja lalu dia pun mengajar aku melalui skype.

 

Pua juga dia cuba dan dia pun merasa hairan kenapa hal tersebut boleh terjadi.

 

Dia kemudian, menyuruh aku tekan itu dan ini aku hanya mengikut arahannya  sahaja.

 

Akhirnya dia pun dapat cari apa puncanya dan rupanya ianya perlu di lakukan satu setting iaitu dari wma ke mp3.

 

 

 

 

Oleh kerana dia pun dah lama tak buat jadi dia pun dah agak terlupa  maka kami pun cuba membuatnya bersama.  

 

 

Akhirnya atas kepandaiann yang dia miliki akhirnya masalah tersebut telah boleh diselesaikan degan selamatnya.

 

Sekali lagi terimakasih Teddybear.

 

sekian wassalam.

2 ulasan:

  1. Catatan Kehidupan kadang-kadang perlu dijadikan koleksi pribadi bukan tatapan
    umum.

    Perhatian kepada suami-isteri : Kempen KELUARGA BAHAGIA
    Hentikan amalan seks oral. Hargai dan hormati bibir-bibir merah isteri anda, bibir yang mengaji kalimah-kalimah suci, bibir-bibir yang mendidik anak-anak anda.

    BalasPadam
  2. Wah tok mudim, hari ni berapa orang dah?

    BalasPadam