Jumaat, 15 Mei 2009

Jangan. jangan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Jangan ucapkan kata-kata  indah  dan  manis buatku,

Kerna aku takut akan menyayangimu.

Jangan   mengambil berat tentang  diriku,

Kerna aku bimbang akan mengasihimu.

Jangan  terlalu baik pada ku,

Kerna aku takut akan merinduimu.

Jangan memberiku kenangan dan harapan,

Kerna aku khuatir akan jatuh cinta padamu.

Jangan beri sebarang harapan kepadaku,

Aku takut tidak dapat menunaikannya.

Jangan suka berjanji,

jika tidak dapat ditepati.

Jangan suka bersumpah,

kelak sumpah memakan diri sendiri.

 

Jangan menghargai pertemuaan ini,

Kerna aku tidak mahu menderita kehilangan dirimu,

Lantaran perpisahan   yang  akan terjadi nanti.

Jangan kesali pertemuan yang terjadi,

jangan tangisi anda kita terpaksa berpisah dikemudian hari.

sekian yang benar

kakros.

Jumaat 15 Mei 2009. 6.11 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan