Rabu, 6 Mei 2009

Pada Asaku.

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

 

Batas Asa ku

 

Aku terus menulis

Goreskan semua rasa dan asa

Harapkan sebuah kepuasan,


harapkan sebuah makna,

 

tapi tak kutemukan semua

Dan aku terus ditemani oleh sebuah kekosongan,


Kekosongan yang membuat hati tersesak perih

Aku yang selalu memendam rasa,


tak mampu mengungkap segala rasa


Lalu diam menghadapi semua

Terlalu lama kutipu diri

Tak pernah tahu ke mana harus melangkah,


tapi aku terus saja berjalan


Tak pernah tahu siapa diri ini,apa diri ini,atau bagaimana sebenarnya diri ini!

Diri seorang insan yang tertutup oleh topeng

Sehingga aku tak mengenalinya..padahal itulah aku!

Apakah ini hidup?


Akankah selalu penuh dengan kepalsuan?

Hidupku selalu penuh dengan tanya


Tanya tentang hidup

Tanya tentang cinta


Bahkan tentang diriku yang tak pernah kukenal

Dunia cuma suatu perhentian sementara..


Di tengah ramai ataupun sepi.

Aku masih tetap begini.

Tak pernah merasa sebuah ketenangan sejati

semoga Allah kuatkan hatiku dan imanku.

sekian wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan